Przedszkole w równiej mierze pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i edukacyjne.
Naszym zadaniem jest zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w
warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Dzieci
nabywają umiejętność porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, kształtują czynności
samoobsługowe i nawyki higieniczne oraz kulturalne, poznają zasady bezpieczeństwa
własnego i innych. Wychowywane są w poszanowaniu roślin i zwierząt, poznają wartości
rodzinne, obywatelskie i patriotyczne. W „Bajeczce” realizowany jest program wychowania
przedszkolnego „Tropiciele” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne oraz „Olek i Ada”
Wydawnictwo Mac.
Programy te opracowane zostały zgodnie z podstawą programową wychowania
przedszkolnego. Jest on wynikiem wieloletnich doświadczeń i wnikliwej obserwacji
przedszkolnej rzeczywistości. W programie przyjęto, że dziecko jest aktywnym podmiotem
poznającym siebie i swoje możliwości. „Tropiciele” oraz „Olek i Ada”uczą samodzielnego
myślenia i rozwijają inteligencje wielorakie u przedszkolaków. Przygotowują do nauki
czytania i pisania, wspomagają rozwój społeczno-emocjonalny oraz psychoruchowy dziecka,
zachęcają do podejmowania prób ekspresji plastycznej z wykorzystaniem wielu atrakcyjnych
dla dziecka technik. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego została rozszerzona
przez autorskie programy przedszkola: „Uczę się czytać i pisać” – metodą glottodydaktyczną
„My i ekologia” oraz „Mały aktor”. Programy realizowane są z wykorzystaniem wielu
atrakcyjnych form i metod wspierających aktywność, samodzielność, ciekawość poznawczą i
motywację do dalszej edukacji (np. warsztaty plastyczne – płaskie i przestrzenne, warsztaty
teatralne – personel dzieciom, dzieci dzieciom, warsztaty kulinarne i ekologiczne). Placówka
bierze udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
Dziecko w naszym przedszkolu jest ciekawe świata, radosne, ufne, aktywne, odpowiedzialne i
obowiązkowe, kulturalne i tolerancyjne, świadome zagrożeń. Absolwent przedszkola jest
bardzo dobrze przygotowany do podjęcia dalszej edukacji w szkole podstawowej. Jest
zmotywowane do dalszego wysiłku intelektualnego tj. nauki w postaci przyswajania nowych
pojęć, logicznego myślenia. Potrafi się skupić przez większy czas, uważnie słuchać oraz
korzystać z posiadanych wiadomości. Nasz przedszkolak wykazuje się samodzielnością ,
umiejętnością pracy w grupie, tolerancją wobec innych.
Dzieci korzystają z zajęć muzycznych oraz gimnastycznych, dzieci ćwiczą koordynacje oraz
orientacje ruchowa. Biorą udział w zabawach z elementami ruchu rozwijającego Weroniki
Sherborne. Kształtują nawyki grzecznościowe tj. dzień dobry, do widzenia, proszę,
przepraszam, dziękuję. Duży nacisk kładziemy na naukę języka angielskiego, poprzez
zabawę: słuchanie bajek, wierszyków oraz tańce i rymowanki.